ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ

 

ПОРЯДОК ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Відповідна ПОСТАНОВА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 15 вересня 2021 р. № 957 набула  чинності з 1 січня 2022 року

 Навчально-методичний посібник з асистивних технологій для спілкування «Теорія та практика використання альтернативної комунікації для осіб з особливими освітніми потребами» 

Інклюзія під час війни: як підтримати дітей з особливими потребами?

Державна служба якості освіти у співпраці з проєктом «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) розробили посібник «Впроваджуємо інклюзію у закладі освіти»:

Про схвалення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації на 2024-2026 роки (Розпорядження КМУ від 07 червня 2024 р. № 527-р)

Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами

Міністерство освіти і науки спільно з Українським інститутом розвитку освіти розробили методичні рекомендації для вчителів щодо оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами.

Рекомендації оцінювання учнів з ООП

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році

 У процесі роботи з учнями молодшого шкільного віку, які мають особливі освітні потреби, першим кроком у навчальному закладі є створення комфортного простору для соціалізації та адаптації до навчального процесу. Виходячи із зони комфорту, яку діти мають в рідних стінах домівки, і потрапляючи в нову психотравматуючу ситуацію, де відсутні близькі люди, вони отримують психотравму, пов’язану з освоєнням нового простору і нових рамок. Для зменшення психоемоційної напруги і для легшої адаптації у закладі освіти створено  комфортні умови для переходу від ігрової діяльності до навчальної. Одним із найкращих методів соціалізації є створення ресурсної кімнати. Умовно ресурсна кімната  поділена  на зони: навчальну, ігрову або зону відпочинку, куток сенсорної розрядки. Простір ресурсної кімнати та її комплектація забезпечені якісним обладнанням, яке  сприяє ефективним заняттям та забезпечує позитивну психологічну атмосферу для дітей.

Інклюзивна освіта в НУШ: виклики воєнного часу

Створити комфортні умови для школярів з особливими освітніми потребами допомагає інклюзивна компетентність учителя. Здобути підтримку в її розвитку можна в Центрах професійного розвитку для вчителів, які нині створені в територіальних громадах країни.

Для вдосконалення інклюзивної компетентності педагоги можуть скористатися: 

Кожна дитина має конституційне право на освіту. І щоб забезпечити рівні права у здобутті освіти, у групах або класах може працювати асистент вихователя / вчителя. Це педагогічний працівник, якого призначає керівник закладу освіти. Асистент допомагає вихователю або вчителю організовувати інклюзивне освітнє середовище.