Освітня програма – єдиний комплекс освітніх компонентів (предметів вивчення, дисциплін, індивідуальних завдань, контрольних заходів тощо), спланованих і організованих для досягнення визначених результатів навчання.
(ст. 1 Закону України «Про освіту»)
- Законодавство надає свободу у виборі видів, форм i темпу здобуття освіти, освітньої програми, закладу освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності.
(ст. 6 ЗУ «Про освіту»)
- Заклади освіти можуть використовувати типові aбo інші освітні програми, які розробляються та затверджуються відповідно до спеціальних законів.
(ст. 33 ЗУ «Про освіту»)
- Освітні програми, розроблені не на основі типових освітніх програм, затверджуються центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти (Державна служба якості освіти України) у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти i науки. (Міністерство освіти і науки України)
(ст. 67 Закону України «Про освіту»ст. 11 ЗУ «Про повну загальну середню освіту»)
Стаття 33 ЗУ «Про освіту» . Освітня програма
1. Основою для розроблення освітньої програми є стандарт освіти відповідного рівня (за наявності).
2. Освітня програма містить:
вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою;
перелік освітніх компонентів та їх логічну послідовність;
загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти.
3. Освітні програми розробляються закладами освіти, науковими установами, іншими суб’єктами освітньої діяльності та затверджуються відповідно до цього Закону та спеціальних законів.
Освітні програми повинні передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти.
Заклади освіти можуть використовувати типові або інші освітні програми, які розробляються та затверджуються відповідно до цього Закону та спеціальних законів.
Заклади спеціалізованої освіти, освітні об’єднання та заклади освіти, що здійснюють освітню діяльність на різних рівнях освіти, можуть використовувати наскрізні освітні програми, які охоплюють різні рівні освіти та розробляються, затверджуються (акредитуються) відповідно до цього Закону та спеціальних законів.
4. Освітні програми можуть мати корекційно-розвитковий складник для осіб з особливими освітніми потребами.